بندانداز برقی و مراحل استفاده از آن

بازرگانی جلالی
14 تیر, 1403
بدون دیدگاه
4 دقیقه زمان مطالعه

بند انداختن صورت روشی سنتی و مقرون به صرفه برای رفع موهای زائد

بند انداختن صورت یک روش سنتی برای رفع موهای زائد است که در کشورهای آسیایی از جمله ایران از گذشته های دور رایج بوده است. خانم های آسیایی بر این باورند که بند انداختن نه تنها بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد صورت است، بلکه موجب شفافیت و درخشش چهره نیز می شود.

چالش های بند انداختن به روش سنتی

بند انداختن به صورت سنتی دردسرهای خاص خود را دارد. انجام دادن این کار به تنهایی تقریبا امکان پذیر نیست و نیاز به کمک دیگران دارد. همچنین این روش دردناک و زمان بر است و ممکن است باعث قرمزی و التهاب پوست شود.

 ظهور بند انداز های برقی، راه حلی آسان تر و سریع تر

اما امروزه با تولید بند انداز های برقی، این کار بسیار آسان تر و سریع تر شده است. با استفاده از این دستگاه ها می توان در عرض چند دقیقه تمام موهای زائد صورت را از ریشه خارج کرد. البته برای دریافت بهترین نتیجه باید نکات خاصی را مد نظر قرار داد و به آموزش صحیح استفاده از بند انداز برقی خریداری شده، توجه کرد.

مراحل استفاده از بند انداز برقی

برای استفاده از بند انداز برقی باید این مراحل را پشت سر هم انجام داد:

1. آماده سازی پوست صورت: اطمینان از تمیز بودن پوست صورت حائز اهمیت است. بهتر است صورت را با آب و صابون بشویید یا بعد از حمام اقدام به اصلاح کنید. نکته مهم این است که صورت باید کاملا خشک باشد.

2. اتصال نخ به دستگاه: مطابق با دستورالعمل نوشته شده در کاتالوگ محصول، نخ را به قسمت های فلزی دو طرف دستگاه متصل کرده و از فنری که در قسمت پایین تعبیه شده است، بگذرانید. سپس آن را دور دایره های قرار گرفته بر بدنه بپیچید و محکم کنید. اما نباید نخ را خیلی سفت ببندید؛ زیرا سفت بودن بیش از اندازه می تواند به فنر دستگاه آسیب برساند.

3. روشن کردن دستگاه و اصلاح: مرحله آخر وصل کردن دستگاه به پریز برق و روشن کردن آن است. اکنون به آرامی دستگاه را بر خلاف جهت رویش مو بر پوست صورت حرکت دهید تا در عرض چند دقیقه تمام موهای زائد را از ریشه خارج کند.

4. مراقبت پس از اصلاح: اگر بعد از اصلاح احساس خشکی و التهاب در صورت خود داشتید، بهتر است از ژل خنک کننده یا کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. پاره شدن نخ در دستگاه های بند انداز برقی امری کاملا طبیعی است؛ با این حال اگر تعداد دفعات پاره شدن نخ زیاد باشد احتمالا آن را خیلی سفت بسته اید و بهتر است آن را کمی شل کنید.

در مجموع، بند انداختن صورت با استفاده از دستگاه های برقی روشی آسان، سریع و مقرون به صرفه برای رفع موهای زائد است که می تواند جایگزین مناسبی برای سایر روش های اصلاح باشد. با رعایت نکات ذکر شده و آموزش صحیح استفاده از دستگاه، می توان بهترین نتیجه را کسب کرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.